Resepolicy och Resereglemente.
Resepolicyn gäller för anställda och uppdragstagare inom Seko, Service- och kommunikationsfacket och avser alla resor som sker inom tjänsten eller uppdraget.
-
Resepolicy och resereglemente (1,2 MB)
Resepolicy och resereglemente antagna vid kongressen den 9 juni
Resebokning
Resor, kurser och konferenser bokas i enlighet med förbundets resepolicy
Framförhållning
I enlighet med policy och regelemente ska bokning av resor hanteras utifrån en tids-, miljö- och kostnadsaspekt och bokning ska ske med så god framförhållning som möjligt.
Detaljer om kurs, möte eller konferens
De uppgifter du ska ange i din resebeställningsblankett ska framgå i kallelsen till kurs eller möte. Kontakta uppdragsgivaren (ansvarig) för kurs eller möte vid frågor om exempelvis kontering, övernattning eller liknande.
Resor vid kurser eller konferenser
Vid kallelse till kurs får du mer information om hur du bokar din resa.
Resebokning för förtroendevalda i Seko
Bokning av resor vid centrala uppdrag i Seko sker med personlig profil på resebyrå eller med formulär för resebokning. Information om resor för anställda finns i Personalhandboken.
Läs mer om resebeställningar för förtroendevalda på Min sidor (kräver inloggning).
Till sidan om resbokning för förtroendevalda