Seko-ombud
Seko-ombud är ofta det första uppdraget. Som Seko-ombud har du Sekos viktigaste uppdrag – att stärka organisationen på arbetsplatsen. Du är den som först träffar nya arbetskamrater på arbetsplatsen och får introducera Seko för blivande medlemmar.
Här är några uppgifter för ett Seko-ombud:
- Presentera Seko för nyanställda och värva medlemmar
- Rekrytera till Sekos utbildningar
- Prata med medlemmarna om vad de vill
- Informera om Sekos verksamhet
- Bevaka att kollektivavtalet följs
- Hålla dig uppdaterad om vad som händer inom Seko och branschen
Som Seko-ombud är du aldrig ensam. Tillsammans med 5 000 andra förtroendevalda står du upp för rättvisa och förbättringar på arbetsplatsen.
Du får ett av de finaste uppdrag man kan ha, att företräda medlemmarna på sin egen arbetsplats. Du kommer också att få känna något smått oslagbart – känslan när du stått upp för en medlem eller drivit igenom en förändring. Att ha gjort skillnad.
Senast uppdaterat: 24 mars 2025
Relaterade ämnen
- StyrelseuppdragLäs mer om de olika uppdragen i en styrelse
- Sekos trycksaksbutikBeställ kostnadsfritt material till din arbetsplats
- MedlemsvärvningTips när du ska få med jobbarkompisar i Seko!